AJANKOHTAISTA7.2.2017
Suomeen MEDIA-tukea 1,4 miljoonaa euroavuonna 2016
Vuoden 2016 tulos (yhteensä 1 404 015 ) ei yltänyt ennätysvuoden 2015 (2 185 522 ) tasolle. Suomalaisten menestyminen Media-ohjelmassa riippuu aina kilpailutilanteesta, mutta myös siitä, onko hakijoilla ollut selkeästi kansainvälisiä hankkeita.
Vuoden 2016 aikana Median hankekehittelyn pisteytys muuttui Suomen kaltaiselle pienelle, mutta keskikokoiseksi luokitellulle maalle epäedullisemmaksi. Lisäksi tukiohjelmaan kuuluvia jäsenmaita on enemmän kuin koskaan ennen. Uusien jäsenmaiden tekijät ovat parissa vuodessa oppineet tehokkaasti hyödyntämään Median tukia. Tämä kehitys näkyy selvimmin festivaalituen ja hankekehittelytuen yksittäisten (single projects) tukien kohdalla.
Suomalaiset levittäjät menestyivät vuoden aikana hyvin. Myös levitystuissa on entistä enemmän hakijoita, ja eri maiden levittäjät muodostavat yhä isompia ryhmiä tukien saamiseksi. Yleisötyöhankkeissa ei ollut suomalaista vetäjää, mutta peräti kolme suomalaista osajärjestäjää. Kaikki vuonna 2016 Suomeen tulleet tuet näet täältä: http://www.mediadesk.fi/results/fin2016.shtml
Tweet
Lisätietoja saa Luova Eurooppa -yhteyspisteestä: |